Stanowisko sprzedaży
Comarch Retail POS to aplikacja przeznaczona dla sprzedawców pracujących na stanowiskach kasowych oraz na zapleczu sklepu. Jej głównym zadaniem jest wykonanie wszystkich operacji związanych z obsługą klienta jak również z przyjęciem i rozliczaniem towarów w sklepie. Główne wyróżniki to: |
- Uniezależnienie od połączenia z Internetem – aplikacja automatycznie przełącza się pomiędzy trybem online i offline, bez wpływu na pracę sprzedawcy.
- Prosta i intuicyjna praca – nowoczesny interfejs, dostosowany do ekranów dotykowych, zaprojektowany tak, aby umożliwić pracę osobom bez doświadczenia, co ułatwia wprowadzenie nowego pracownika.
- Dopasowanie ekranu do potrzeb pracowników – możliwe jest m.in. dostosowanie wyglądu, układu ekranu i przycisków czy zdefiniowanie własnych skrótów klawiszowych zwiększających ergonomię pracy.
- Praca z wieloma dokumentami – dzięki takiemu rozwiązaniu, na jednym stanowisku możliwe jest obsłużenie kilku klientów jednocześnie.
- Obsługa dowolnych form płatności – m.in. gotówka, karta, bon lub płatności mieszane.
- Wyświetlanie zdjęć towarów - pracownik obsługujący stanowisko kasowe ma wgląd do aktualnych opisów, zdjęć oraz szczegółowych informacji o artykułach.
- Artykuły powiązane – podczas sprzedaży wyświetlane są propozycje artykułów powiązanych z artykułem kupowanym przez klienta; powiązanie artykułów może zostać wprowadzone ręcznie (do tych spodni najlepiej pasuje ten pasek) lub wynikać z raportu Business Intelligence np. analizującego sprzedaż produktów.
- Promocje pakietowe – dzięki rozbudowanej formie konfiguracji promocji i rabatów możliwe jest odwzorowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych, np. przy zakupie 4 artykułów najtańszy 50% taniej; pracownik pracujący na stanowisku kasowym nie musi pamiętać jakie warunki obowiązują, tylko system naliczy odpowiednie rabaty automatycznie.
- Wystawianie oraz realizacja zamówień - sprzedawca może wydać klientowi towary zamówione w sklepie intrentowym Comarch e-Sklep lub innym kanale sprzedaży, jak również może zamówić towary dla klienta z odbiorem w wybranym sklepie lub dostawą do domu.
- Szybkie przyjmowanie zwrotów oraz wymiana towarów - zadania te realizowane są w pełni zautomatyzowany sposób, a sprzedawca musi wypełnić minium wymaganych informacji.
- Pozycje dokumentu mogą być przypisane do różnych asystentów sprzedaży - dzięki takiemu podejściu można lepiej rozdzielać premię pomiędzy pracowników sklepu.
- Wielojęzyczność - sprzedawca może pracować w dowolnym języku, a Comarch dostarcza tłumaczenia w języku: polskim, angielskim, niemieckim, francuskim i hiszpańskim.
Stanowisko mobilne POS
Dzięki rozwiązaniu Comarch Mobile mPOS które jest integralną częścią platformy Comarch Retail, pracownik może przeprowadzić wszystkie czynności sprzedażowe z wykorzystaniem smartfona lub tabletu. Korzystać z takiej możliwości mogą zarówno sprzedawcy, jak również asystenci sprzedaży, np. do podania informacji klientowi, czy jego rozmiar znajduje się w danym sklepie. |
Zaplecze sklepu
Ilość procesów jakie realizowane są na zapleczu sklepu systematycznie maleje. O tym jaką ilość towaru dla danego sklepu zamówić decyduje centrala bazując na różnego rodzaju raportach, np. bazujących na obrocie danego sklepu. Inwentaryzacja co raz częściej wykonywana jest przez firmy zewnętrzne. Są jednak zadania, które z całą pewnością będą wykonywane przez pracowników sklepów, np. przyjęcie towaru, zwrot niesprzedanego towaru do centrali, zapotrzebowanie na towary, które są poszukiwane, a już niedostępne w danym sklepie. W Comarch Retail te zadania można wykonać w tym samym interfejsie, w którym obsługiwany jest klient, co niewątpliwie skraca czas potrzebny na wdrożenie nowego pracownika. |